شاهرخ استخری بازیگر سریال دلنوازان در اتاق گریم

سایت بزرگ تفریحی آموزشی www.pcparsi.com

شاهرخ استخری» بازیگر نقش بهزاد در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس درباره نقش‌های متفاوتی كه تا به حال ایفا كرده، گفت: من در فیلم تلویزیونی «تلخون» یك نقش منفی داشتم و ایفاگر نقش جوانی بودم كه جرم‌های بسیاری داشت اما در سریال «پریدخت»، نقش یك جوان 20 ساله سال 1334 را داشتم كه دانشجوی افسری بود. در «مثل هیچ‌كس» و «ماه عسل» نیز به طور كامل نقش مثبت داشتم و حتی نحوه گویش و بیانم نیز متفاوت بود و هیچ‌كدام از نقش‌هایم ربطی به دیگری ندارد.
وی افزود: ترجیح من این است كه در نقش‌های متفاوت بازی كنم كه رنگ‌آمیزی داشته باشند و بازیگر بتواند نقش را كمی متفاوت جلوه دهد تا كارهایش یكنواخت نشود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این كه ما در «دلنوازان» ابعاد مختلفی از شخصیت بهزاد را می‌بینیم، اظهار داشت: این خیلی خوب است كه یك نقش این قدر رنگ و لعاب داشته باشد و به طور قطع برای بازیگر نیز،‌ایفای نقش چنین شخصیتی دل‌پسندتر است.
استخری درباره این كه دلایل پذیرفتن نقش در یك سریال 50 قسمتی و برای اولین بار چه بوده، پاسخ داد: اول این كه من آن را نپذیرفتم، من را پذیرفتند! دوم این كه نگرانی مهمی كه در یك كار 50 قسمتی برای عوامل سازنده ایجاد می‌شود، این است كه كار برای مخاطب تكراری نشود و ما تلاش خود را كردیم كه این اتفاق رخ ندهد.
این بازیگر گفت: اینكه می‌گویم شخصیت بهزاد ابعاد مختلفی دارد، یكی از این ویژگی‌ها است و در بازی كردن هم، تلاش كردم تا بازی خود را تقسیم كنم به طوری كه مخاطب به طور متناوب بازی‌های خوبی از من در نقش بهزاد ببیند تا نقشم تكراری نشود. حضور در 50 قسمت یك سریال شوخی نیست. باید مراقب بود تا مخاطب خسته و دلسرد نشود و همه نگرانی‌های ما حول و حوش این محور بوده است.
بازیگر نقش «بهزاد» تصریح كرد: این كه چقدر شخصیت بهزاد خوب از كار درآمده را باید از مخاطبان و كارگردان بپرسید، ولی در خط داستان، ما كاملا مطابق آنچه از ما خواسته شده بود پیش رفته‌ایم. فقط در ابتدای كار فیلمنامه مدون در اختیار نداشتیم كه آن هم به مرور، به كار اضافه شد. در حقیقت آقای سهیلی‌زاده در دو ماه اول و در مرحله پیش تولید، آنچه را كه در ذهنش بود، با ما درمیان گذاشت و ما با این پیش زمینه جلو آمدیم.
وی در توضیح بیشتر در نحوه كارگردانی سهیلی‌زاده در «دلنوازان» گفت: سهیلی‌زاده فیلمنامه را روتوش می‌كند، سكانس‌هایی را كوتاه می‌كند و خیلی اصرار به اجرای مو به موی فیلمنامه ندارد بلكه حواسش به كل كار است. ما فقط حواس‌مان به نقش خودمان است و او مراقب یك دست شدن كلیت كار است.
استخری گفت: ایشان ما را محدود نكرده و نمی‌كند و نكاتی كه ارائه می‌دهد، همواره در بهبود كیفیت بازی و ایفای نقش به ما كمك می‌كند، ولی اینكه بخواهد دست ما را ببندد، این طور نبوده و خیلی خوش اخلاق و صبور است.
«شاهرخ استخری» با بیان این كه از اعتمادی كه به آقای سهیلی‌زاده داشته‌ام، خیلی راضی هستم،‌ درباره آینده كاریش و حضور در تئاتر و سینما نیز گفت: تئاتر برای هر بازیگری یك پیش‌نیاز است كه او را قدرتمند می‌كند. البته ترجیح من این است كه وقتی كارم را در تلویزیون شروع كرده‌ام، به جای مطلوبی برسم. البته كار خوب تئاتر را هم صد در صد قبول می‌كنم و حضور در سینما را هم، با یك شروع خوب دوست دارم و نمی‌خواهم بی‌گدار به آب بزنم. در واقع، حضور در كارهای خوب تلویزیونی را به بازی در فیلم‌های سینمایی ضعیف ترجیح می‌دهم و كارگردان و فیلمنامه هم برایم خیلی مهم هستند.

 

 

%d bloggers like this: