پنج راه برای داشتن خانواده ای بدون استرس – خوشحال و سالم


نگاه کردن و ورق زدن آلبوم قدیمی با آنها و سهیم کردنشان در خاطرات و داستان های خانوادگی، کار جالبی است که حس کنجکاوی را در آنها تحریک می کند
آه ،زندگی خانوادگی .جوراب های کثیف روی زمین، جا دستمال توالت (طبق معمول ) خالی! _ اینها همه منابع ایجاد استرس هستند که باعث نارضایتی می شوند.

علاوه بر اینها، شعبده بازی هایی بچه ها، پدر و مادر، شریک زندگی و کارتان را هم اضافه کنید.هیچ جای تعجبی نیست، همه ی اینها باعث می شوند که تفریحات کمتری داشته باشیم و این خیلی بد است.ما یک روش ساده داریم که اجرای آن می تواند به ساختن یک خانواده ی قوی، سالم و شاد کمک کند.
اینها روش هایی آسان برای برقراری ارتباط مجدد با خانواده است که تحرک و جنب و جوش را به ارمغان می آورد.

وعده های غذایی شاد خانواده:
همه ی ما خوب می دانیم که غدا خوردن در کنار هم می تواند به پیش بردن و ترقی بچه ها کمک کند،همچنین احتمال بد غذایی در دختران و نسبت افسردگی در دختران و پسران را کاهش می دهد.اما این بدان معنا نیست که وعده های غذایی باید خیلی جدی یا بصورت کار و بار روزمره در نظر گرفته شوند.بطور ساده، تشریفات خنده دار چیزی است که بچه ها در دوران بزرگسالی به یاد می آورند.

“روزهای برعکس”، را یک ماه در میان تجربه کنید.یعنی به جای شام صبحانه بخورید و برعکس، یا کارتون های صبح یکشنبه را همنگام صرف صبحانه تماشا کنید. اینها چیزهای بامزه و ارزانی هستند، اما شما را به همدیگر نزدیک می کنند! این گفته ی خانم میشل بوربا نویسنده ی کتاب “راه حل های بچه داری” است.

پدر و مادر باحالی باشید:
فراهم کردن محیطی دوستانه و پذیرا برای دوستان بچه ها یکی از زیرکانه ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.همچنین نصب کردن حلقه ی بسکتبال و علاقه نشان دادن به بازی های ویدئویی و ساندویچ های سالم، همه کارهای جالبی هستند که می توانید انجام دهید. بوربا می گوید “وقتی که بچه هایتان بزرگ می شوند سعی می کنند با افرادی با علایق و ارزش های مشابه دوست شوند.”
به این ترتیب شما نی توانید در مورد کسانی که بچه هایتان با آنها معاشرت می کنند اطلاعات خوبی به دست آورید.

ماجراجویی کنید:
یک مسافرت می تواند تمام روزمرگی ها را از بین ببرد.در واقع بودن در محیط تازه هورمون دپامین خون در مغز را افزایش می دهد.به گفته ی دکتر هالتزمن، این هرمون باعث نزدیکی میان افراد می شود و احساس خوبی در آنها ایجاد می کند.همچنین تحقیقات نشان می دهد، انسان هایی که دهنده هستند.(زمان – پول ) خوشحالتر زندگی می کنند. این بسیار مهم است که بچه ها یاد بگیرند که در مرکز جهان نیستند، بلکه آنها می توانند روی دنیای اطراف خود اثر بگذارند.
دکتر هالتزمن اعلام می کند اگر وقت کردید از کودکانتان بخواهید تا دیگران را در داشته های خود سهیم کرده، و در کارهای خیریه ای که خودشان انتخاب می کنند شرکت کنند.

تاریخچه ی خود را جشن بگیرید:
سهییم کردن کودکان در شجره نامه ی خانوادگی این احساس را به آنها می دهد که به چیزی بیش از خودشان تعلق دارند و دارای ریشه و اصل هستند.این گفته ی دکتر دیوید نیون، نویسنده ی کتاب “100 راز ساده برای خانواده های شاد” است.
اگر کودکانتان شانس حرف زدن با پدر بزرگ و مادربزرگشان را ندارند، نگاه کردن و ورق زدن آلبوم قدیمی با آنها و سهیم کردنشان در خاطرات و داستان های خانوادگی، کار جالبی است که حس کنجکاوی را در آنها تحریک می کند.

برایشان یادداشت بگذارید:
یکی از روش های شگرفی که باید حتما امتحان کنید گذاشتن یا ارسال یادداشت است.این بهترین وسیله ایست که از طریق آن می توانید به زندگی کودکانتان متصل باشید. بوربا می گوید: یک جمله ی ساده ی “حالت چطوره؟” باعث می شود که شما در یاد آنها بمانید و این یک راه آسان برای گفتن “دوستت دارم” است، بدون اینکه خجالت بکشید. یکی از روش های مدرن تر، گذاشتن یک یادداشت در ظرف ناهار آنهاست، که باعت ارتباط بیشتر خانواده می شود.

living.health.com

%d bloggers like this: